Pages

Thursday, November 24, 2011

Biar Sabar bersamaku

Sabar and sabar and sabar picture by Jacob Josep DeviantArt.com
 
Biar sabar bersama,
walaupun ada mulut berbicara tentang kelemahan kita,
Aku Insan biasa,
Aku manusia sahaja,
Mengapa perlu kau pandang aku laksana malaikat,
yang tiada perasaan,
yang tiada kelemahan...

Aku terima kelemahan aku,
aku akui itu,
tapi aku punya perasaan,
aku punya hati,
biar masa merawat aku..

Buat jari yang menceritakan kelemahan aku,
Nasihat kau... aku dengar
aku perbaiki,
tapi perlukah satu dunia ketahui kelemahan aku?
Perlukah kelemahan aku jadi buah mulut?
Jadi Gosip?

Aku pohon pada Tuhan,
kau beri padanya hidayah,
kau beri padaku kekuatatan,
Agar Sabar terus bersamaku.

11.37PM waktu Jordan.
Irbid, Jordan.

No comments:

Post a Comment

Undi Anda adalah Rahsia